۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در جریان برگزاری بیستمین جشن گلریزان استان هرمزگان آزاد شدند

19:00 - 15 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۴۰۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در جریان برگزاری بیستمین جشن گلریزان این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی گفت: در جریان برگزاری بیستمین جشن گلریزان این استان در ماه مبارک رمضان امسال، خیرین نیک اندیش با تعهد مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیارد و دویست و سی و هفت میلیون ریال، زمینه آزادی ۱۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم ساختند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانها به عنوان یکی از اولویت های پانزده گانه مورد تأکید رئیس قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱ گفت: خوشبختانه در نتیجه تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، یک نهضت عمومی در همه ارکان دستگاه قضایی ایجاد شده و بر این اساس، دادگستری استان هرمزگان نیز با ورود جدی به این موضوع، برنامه‌های مدونی را به منظور کاهش جمعیت کیفری زندانها و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، پیش بینی و عملیاتی نموده است.

وی همچنین با بیان این مطلب که فعالیت های ارزشمند ستاد دیه فرصتی مغتنم به منظور جلب مشارکت خیرین و کمک به زندانیان نیازمند را فراهم ساخته است، خاطر نشان کرد:خوشبختانه مردم مؤمن و متدین استان هرمزگان همواره در جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پیش قدم بوده اند و هر ساله و در مناسبت های مختلف زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از این زندانیان و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان را فراهم می سازند.

این مقام قضایی اظهار کرد: ستاد دیه استان هرمزگان از سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز نموده و در این مدت موفق شده است، سه هزار و۴۸۳ زندانی با بدهی بالغ بر پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال را از زندان های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان برگرداند.

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز به همت خیرین و ستاد دیه استان، ۱۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در این استان آزاد شدند، خاطرنشان کرد: خیران می‌توانند برای مشارکت در آزادی زندانیان نیازمند، کمک‌های خود را از طریق واریز به شماره حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی، شماره حساب ۱۴۰۰۵۲۳۸۱۴۳ بانک مسکن و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۴۵۴۸۲۷۴۸ بانک مسکن به نام ستاد دیه استان هرمزگان و یا شماره گیری کد دستوری#۷۷۷۷۰۷۶*۷۸۰ * اهدا کنند

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *